sahabat

Monday, November 30, 2009

::BiNgkiSan NuRaNi::




Ya Allah..
Pencipta langit dan bumi..
Yang mengetahui yang ghaib dan yang terang..
Yang mempunyai kebesaran dan kemuliaan..
sesungguhnya aku mengamanatkan janji kepadaMu di dalam kehidupan dunia ini..

Dan aku saksikan kepadaMu, cukuplah Engkau sebagai saksi..bahawa sesungguhnya aku bersaksi tiada Tuhan selain Engkau yang Maha Esa dan tiada sekutu bagiMu..

Dan bahawa sesungguhnya junjungan kita Nabi Muhammad
 adalah hamba dan rasulMu..Aku bersaksi pula bahawa sesungguhnya janjiMu adalah haq..bertemu juga adalah haq..syurga yang kamu sediakan untuk hambaMu yang patuh juga haq..neraka yang akan membakar orang2 yang kafir dan ingkar kepadaMu, pasti nyata..

Dan sesungguhnya hari kiamat itu pasti akan tiba dan tidak diragukan lagi..dan Engkaulah membangkitkan semua orang di liang kubur..sesungguhnya Engkau jika menyerahkan jiwaku kepadaku, bererti Engkau menyerahkannya kepada yang lemah..yang cela dan yang berdosa..dan yang keluputan..

Padahal aku tidak mempunyai kekuatan, kecuali dengan curahan rahmatMu..kerana itu ampunilah dosa-dosaku semuanya, dan terimalah taubatku, sesungguhnya Engkau Maha penerima taubat lagi Maha Penyayang..

.:Doa Berserah Diri:.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...